תכנון חופשה מותאמת אישית בחו"ל

תכנון חופשה מותאמת אישית בחו"ל

עונת הקיץ הקרבה היא העונה החמה של תחום התיירות, בארץ ובעולם, הן בזכות מזג האוויר הנוח והן בזכות החופשה הארוכה הנהוגה ממוסדות החינוך בישראל ובעולם המערבי כולו. תכנון מוקדם וחכם של החופשה יכול להביא לחיסכון כלכלי רב בעלויות הטיסות, המלון והאטרקציות, כמו גם להבטיח מקומות במלונות ומתחמי אירוח שזוכים לתפוסה מלאה בעונת השיא.

אתרי התיירות הרבים ברשת מציעים כל העת שלל חופשות בחבילות "ארוזות" מראש, הכוללות טיסות ומלון גם יחד, כאשר לחילופין ניתן להפריד את מרכיבי העסקה ולרכוש טיסות בנפרד מחברות התעופה ובאמצעות אתרים המרכזים טיסות ואף מסייעים באיתור אחר טיסות זולות ומשתלמות, ובאופן דומה לחפש אחר מלון טוב ומתאים. ההפרדה אמנם מצריכה יותר עבודה ומחקר מצדנו טרם החופשה אולם במרבית המקרים משתלמת הרבה יותר ומותירה בכיס כסף נוסף לאטרקציות, קניות ושאר בילויים במהלך החופשה.

אחד הדברים החשובים בתכנון חופשה בחו"ל הוא התייחסות להרכב הנוסעים ולאופי החופשה, הן בבחירת היעד והן בהתאמה של מקום הלינה והאירוח. כך לדוגמא חופשה עם ילדים אינה דומה כלל וכלל לחופשה זוגית רומנטית וחבורת צעירים הנוסעים יחד אינם זקוקים למלון משפחות הומה ועשיר באטרקציות על שפת הבריכה. אי לכך, טרחנו וריכזנו עבורכם את הטיפים המרכזיים והחשובים ביותר לתכנון כל סוג חופשה בהתאמה אישית להרכב המטיילים, מהמלון ועד האטרקציות סביב:

חופשה זוגית רומנטית

הטיפ הראשון והחשוב ביותר בתכנון חופשה זוגית ורומנטית הוא דווקא בריחה מעונת התיירות החמה הנמצאת בשיאה בחודשי יולי-אוגוסט וככל הניתן הקדמה של החופשה לעונת האביב או לתחילת חודש ספטמבר. מלבד עלויות מוזלות באופן משמעותי תוכלו להבטיח לעצמכם חופשה שקטה ורגועה ללא ההמוניות המאפיינת את עונת הקיץ מרובת הילדים ובני הנוער. בנוסף לחופשה זוגית כדאי יותר לבחור בטיסות צ'רטר וטיסות מוזלות המגבילות מטען, שכן טיסות אלה זמינות מאוד וזולות בהרבה וגם מאפשרות עליה למטוס עם מטען אישי מספק, מה שחוסך גם את ההמתנה הארוכה בשדות התעופה.

בין אם מדובר בזוג צעיר ובין אם בזוג הורים בעלי משפחה המבקשים ניתוק והשקעה בזוגיות, התפאורה לחופשה חשובה מאין כמותה ליצירת האווירה. מומלץ לבחור במלון מפנק במיוחד, לא להתפשר על תנאי האירוח, לכלול בעסקה לפחות ארוחה אחת שתאפשר בילוי ממושך במלון ללא צורך לצאת ובמידת האפשר לבחור במלון שאינו מיועד למשפחות עם ילדים. בשאלת המיקום: אם המטרה היא חופשה רומנטית שקטה אין מניעה לבחור במלונות מעוצבים ומקסימים המרוחקים ממרכזי הערים, אולם יש לוודא כי במקרה הצורך קיימת נגישות סבירה למטרות טיול, ארוחה, קניות וכדומה. זוגות המעדיפים מסעות קניות ובילויים אורבניים ימצאו מלונות מצוינים בלב העיר (בעיקר בערי אירופה המתויירות) על שדרות מרכזיות ואטרקטיביות.

חופשה משפחתית עם ילדים

אופי החופשה המתוכנן עם ילדים שונה בתכלית ומצריך היערכות נפרדת וייחודית. בחופשה משפחתית עם ילדים אין הרבה מקום לספונטניות ומומלץ לתכנן מראש את הטיול לפרטי פרטים. ניתן וגם רצוי להותיר זמן לרביצה חופשית במלון, בעיקר כאשר מדובר במלון המותאם לילדים ומציע משחקיות, אטרקציות ובידור, אולם לא מומלץ להחליט על הגעה למלון ותכנון מראש של האטרקציות והבילויים מדי יום.

בבחירת הטיסות לא מומלץ להתפתות לטיסות לילה במחשבה שהילדים יעבירו את הטיסה בשינה, וזאת מאחר וההתרגשות לצד ההתנהלות במטוס (ההמתנה להמראה, הארוחות, ההקרנות וההודעות, ההכנה לנחיתה) מותירות זמן נטו לשינה קצר יותר והרבה מאוד הפרעות שבסופו של דבר גורמים לאובדן של שנת לילה וצורך בהשלמה והתאפסות על חשבון זמן החופשה. מאותה סיבה גם מומלץ להעדיף טיסות ישירות על פני טיסות הכוללות המתנה והחלפת מטוס. בנוסף בחירת מלון מתאים חשובה במיוחד בתכנון חופשה עם ילדים. גם אם המטרה היא להרבות באטרקציות וטיולים מחוץ למלון אין להתפשר על דברים בסיסיים דוגמת בריכה במלון, מרחב משחקים לילדים (מלונות רבים כוללים חדרי משחקים, ג'ימבורי, מגרשי ספורט ומתקנים חיצוניים). גם בזמן חופשה ישנן שעות מתות, שאינן מוקדשות לאטרקציות וכדאי שתהיה האפשרות להעסיק את הילדים בשעות הללו.

בכל הנוגע לארוחות יש לזכור כי ילדים אינם פתוחים להתנסויות ועל כן יש לבחור במלון טוב אשר מציע ארוחות המותאמות לחך המערבי, תפריט אמריקאי בסיסי (צ'יפס, המבורגר, שניצלונים, פיצה, פנקייק וכדומה), במקרה של מלון הכל כלול. בכל מקרה מומלץ להעמיס את המזוודות בחטיפים ונשנושים החביבים על הילדים, הן לנסיעות הארוכות והן למקרה של צורך בהשלמה.

טיולי צעירים רווקים

צעירים לפני או אחרי צבא הנוסעים לחו"ל שמים דגש על דברים שונים לחלוטין ממטיילים ותיירים אחרים. תנאי הנוחות פחות חשובים, מה שיביא אותם לבחירת טיסות בשעות לא נוחות, עצירות ארוכות ורמת שירות נמוכה לטובת מחיר אטרקטיבי.

בבחירה של מלון תנאי הנוחות הבסיסיים דוגמת מקלחת צמודה ומזגן לרוב יספקו, ואין צורך במלונות פאר מפנקים. צעירים יעדיפו מלון במיקום מצוין, בקרבה לחוף ים, למרכזי הערים והשווקים המסחריים ובהתאמה לאטרקציות כאלה ואחרות על פי אופי הטיול. בחירת מלון במיקום אטרקטיבי ומתאים עשויה לחסוך כסף רב על מוניות ותחבורה במהלך הטיול. גם ברמת האוכל הצעירים יעדיפו את חוויית הבילוי בשווקים, אוכל הרחוב על פני מסעדות מפוארות ובשל העדפה של לו"ז לא מחייב גם קיים יתרון בולט לאכסניות ומלונות שאינם כוללים ארוחות.

חופשות לגיל השלישי

בכל הנוגע לטיולים וחופשות בחו"ל לבני הגיל השלישי וגיל הזהב, הרי שאלו, האוכלוסייה הבוגרת יותר, זקוקים לחופשה מפנקת ומהנה מחד גיסא אולם בעלת קצב משלה מאידך גיסא. מטבע הדברים לא כל המטיילים המבוגרים יחפשו אחר אותו סוג של חופשה, יהיו מי שיעדיפו טיול בטן-גב באווירה ים תיכונית ויהיו מי שירצו טיול מוזיאונים מלמד ומעשיר הכולל נסיעות והליכה מרובה. מה שחשוב הוא להתאים את תנאי הנוחות החל משלב הטיסה וכלה בבחירת מלון נוח ומתאים, חדרים שאינם מחייבים עלייה במדרגות או קושי אחר בנגישות, אוכל ושירותים אחרים בתוך המלון ולא אחת גם תנאי ספא ושירותי טיפולים לפינוק נוסף.

לחצו כאן לרשימת חופשות וטיולים מומלצים בחו"ל לגיל השלישי וגיל הזהב.

תכנון וייעוץ מסלול בחו"ל בחינם

יש לכם חלום לחופשה בחו"ל ואתם לא יודעים איך להתחיל? תכננתם מסלול ואתם לא בטוחים? נשמח לעזור לכם לתכנן את המסלול שלכם.